Direktlänk till inlägg 6 februari 2012

Lite om vad Reiki Healing är, och hur det kan hjälpa dig!

Av Madeleine Rahali - 6 februari 2012 11:44

Som jag skrev i min presentation så har jag ju gått en Reiki Healing utbildning! Många tycker att det är flummigt när man försöker förklara vad det är för något och faktiskt vad den kan hjälpa människor med och motverka! Jag utgår alltid från det logiska... Om man inte mår bra från grunden så är det svårt att börja laga och lappa lite här och var. Kroppen kan man laga med operationer tex man kan äta mediciner, gå i terapi osv osv Men allt detta tror jag är bara tillfälliga lösningar (kortsiktiga) För hur eller hur så genom hela livet så möter man motgångar, sorg, orimliga krav, orättvisor, energitjuvar mm mm Lista är lång... Hur ska man mäkta med allt?

När ska man hinna rensa, sortera och hinna reflektera?

Samhället är inte vad det har varit, idag ska man vara perfekt i alla lägen, effektiv på arbetet på minimal tid, ta hand om hem, barn,husdjur, hinna att umgås med nära och kära, vara en perfekt man/fru, ha en aktiv fridtid, vara en god vän mm Hur hinner man?

Har jag fel eller???

Själen kan du inte operera, du kan döva den tillfälligt med medicin och terapi! Men det är ju faktiskt själen som är ingångsporten till ditt välbefinnande. Mår du inte bra i själen och har en massa negativ energi där som ligger och gror och det hela tiden fylls på av negativ energi, så blir det konsekvenser, man blir sjuk i själen som man brukar säga!

När jag gick min Reiki Healing utbildning så var jag mycket skeptisk tills min Reiki master överbevisade mig! För att kunna utföra Healing på andra människor som måste du rena din egen själ från negativa energier. Under en sån sensation så berättade hon saker om mig som jag inte har bearbetat men som hon OMÖJLIGT kunde veta om mig! Där blev jag övertygad om att Reiki Healing faktiskt är det enda sättet att kunna rena sin själ för ett bättre välbefinnande  Här är lite information om Reiki Healing!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine Rahali - 7 april 2018 01:45

5563294663

Av Madeleine Rahali - 7 april 2018 01:26

5563294663

Av Madeleine Rahali - 7 april 2018 01:26

5563294663

Av Madeleine Rahali - 23 maj 2014 04:14

Nu är jag officiellt Team Leader på Tele2 Arenan, YES i did it så stolt över mig själv. Fick det pga att man såg mig och min kompitens, för att jag är jag och den jag är :-))))) Ja jag skulle ju uppdatera oftare lovade jag, men det händer ju så mycke...

Av Madeleine Rahali - 11 maj 2014 17:22

Japp idag är det söndag men inte som dom andra söndagarna, för idag är jag lycklig och full med energi. Varför jo därför att på en vecka så har det vänt för mig till så mycket posetivt i mitt liv    Jag har blivit befodrad och ska gå utbildning t...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok, skriv gärna en kommentar

www.salong-balkong.se

www.salong-balkong.se

salong-balkong är min hobbyverksamhet än så länge, men tänker att inom ett år så ska jag regestrera det som enskild firma :-) Här kommer jag att presentera mina behandlingar :-)


Ovido - Quiz & Flashcards