Alla inlägg under april 2014

Av Madeleine Rahali - 30 april 2014 11:53

Idag så kan jag berätta att jag har gått och blivit med Kombo hahaha 

Det betyder alltså att jag har fått en inneboende och det är ingen mindre än min bästa kompis som 

är Kille ;-) Ja just det bästa kompis och inget annat. Jag menar jag ligger ju inte med mina tjejkompisar så varför skulle jag göra det med mina manliga kompisar??

Det är helt stört vad många människor går omkring med en massa fördommar hela tiden och är små moralkakor...

Innan du anklagar mig om du nu känner mig så borde du veta mina moraler och principer och är det så att du nånstans glömt bort det så fråga mig gärna innan du dömmer mig! För jag blir både ledsen och besviken när man anklagar eller dömmer mig innan man frågar hur,när,var eller vad!

Min bästa killkompis har jag känt sen min tonårstid och vi har haft skitkul tillsammans:-) Sen har man hamnat på skilda vägar mellan åren men alltid har våra vägar korsats nånstans, och ingen av oss tänker nått annat om varandra än som bror och syster. Därför känns det så tryggt att han faktiskt bor hära som min bästa vän :-)

Jag menar han har ju sitt liv och jag har ju mitt men vi finns alltid där för varandra om vi skulle behöva  


Så min filosofi om att det skulle vara bäst att flytta ihop med en tjejkompis för man kan varandra utan och innan

och vi skulle förstå varandra så bra ÄR DÖD, det går med sin bästa killkomis oxå   

 Så nu är det officiellt   

Av Madeleine Rahali - 29 april 2014 23:38

Imorgon är det valbolg då ska man umgås och äta något för att sen vandra ner till brassan 

och kolla på Elden! Eller snarare det är så det ska vara eller förväntas vara.

När barnen växte upp så gjorde man ju alltid så för deras skull det var inget annat alternativ.

Men nu när dom är stora och gör sina grejer så känns det jättekonstigt för mig för vad ska jag 

göra?

Jag måste ju lixom inte hålla mig till det som förväntas göra, känns lite som att jag tappar det

här med traditionerna helt och hållet även om jag igentligen har svårt att fira dom pga dåliga 

erfarenheter från min egna barndom. Tror det är därför som jag har firat dom med barnen som

man bör göra och försökt att dom ska ha med sig fina och bra minnen av dom.

Mina barns far var ju från Turkiet så för honom har det aldrig varit ett måste att fira svenska

traditioner men han har vid flera tillfällen varit med för barnen skull och har tyckt att det varit bra 

för att barnen kan ju få det bästa utifrån två kulturer/ religoner. Och det har ju uppskattats att

han har funnits där för barnen skull :-)

Min sista pojkvän som jag var tillsammans med i fem år hade en förmåga att göra en så stor grej av det här med traditioner så jag kände en sån prestationsångest inför varje att det slutade med att jag ställde till med en situation varje gång som slutade i kaos tuvärr! Nått påminde mig om min barndom som fick mig att bete mig illa :-(


Där ser man vad gamalt groll kan ställa till det för en i framtiden... Man får en känsla av nått som inte känns bra men man kan inte sätta fingret på vad det är och då känns det riktigt jobbigt och ju närmare man kommer situationen dessto mera växer ångesten och då handlar man utifrån den och det slutar nästan alltid i kaos.

Det är nog därför det är så viktigt att bearbeta saker så att man inte bara förtränger dom så att dom läggs på hög!


En annan sak som jag oxå har tänkt mycket på den sista tiden är varför jag nästan helt har slutat att umgås med tjejer. Jag har haft så många kompisar genom alla dessa år mest vänninor och det slutar alltid på samma sätt, dom snackar skit bakom ryggen på en eller blir sura för någon skitsaker eller stör sig på en på ett eller annat sätt, man blir anklagad osv osv jag har nog hundra olika situationer som jag kan berätta men det hjälps ju inte nu. Har iallafall för mig själv tänkt igenom alla situationer och analyserat dom och kommit fram till att det är fan inte jag som har problem med dom, eller är orsaken till att det blev som det blev, eller har gjort nått fel. Slut citatet är att tjejer har problem med mig av nån anledning, så jag umgås bara med mina killkompisar nu förtiden och det är mycket skönare blir lixom inte så kompliserat eller så mycket skvaller, ytligheter eller skitsnack. Nån som håller med?


Jag är för diskution om det är nån som tänker eller känner annorlunda :-) Skönt ibland att få lite mothugg :-)


Nä nu ska jag nanna kudden och få min skönhetssömn :-) Natti natti alla

Av Madeleine Rahali - 24 april 2014 18:20

Jag måste ju säga att jag är lyckligt lottad vad gäller mina riktiga vänner ;-))))

Idag kom 2 st av dom Camilla och Jonna :-) Dom har hjälpt mig att rensa i min källare och sorterat 

allt som inte skulle kastas i kartonger, och allt jag ska sälja på loppis har vi sorterat och allt som skulle

till röda korset har skickats iväg :-) och allt skit jag har samlat på mig har kastats hahaha för jag har ju

väldigt svårt att kasta saker hahaha samlar gärna på mig allt och inget :-))) Men det var både terapi och med nostalgi 

att rensa ut     .


Jag har nog alltid varit så att jag sparar på allt, nästan eller alltid i överflöd av allt. Tror att det har varit en 

överlevnads grej och ju rörigare det har varit hemma har ju speglat mitt röriga inre eller är det kliniskt rent hemma 

så har det speglat min ilska eller att jag är väldigt sårbar. Tro det eller ej men jag har under min tid som sjukskriven lärt mig att skåda mina olika beteenden och koppla dom till min vardag eller välbefinnande, lite som KBT typ.

Man kan inte vara perfekt och upprätthålla alla olika fasader man bygger upp som typ Fröken duktig, fröken viktig,

fröken mamma, fröken flickvän, fröken pedant osv osv Förr eller senare så spricker fasaden och vad händer då med

en själv??? Man tappar hela sin identitet allt du har alltid varit... Det är då det kallas att man går in i väggen! Man förlorar sig själv och allt man har trott på om sig själv. Sen ska man försöka ta sig ur sitt förlorade jag och hitta ett

sätt att försöka bygga upp sin nya identitet med som i mitt fall då 2 nya diagnoser, försöka bortse diagnoserna och hitta mig och sen pusselbit för pusselbit se vad som är diagnoserna och vad som är Madeleine. 

37 år har passerat i mitt liv och plötsligt får jag inte vara manisk längre för det är inte ok, manin är ett skadligt beteende för mig??? Men jag älskar ju att vara manisk det är ju då jag är högpristerande juuuu. Och att jag har jobbat 2 st heltidstjänster i perioder och kanske sovit 2 timmar per natt och kämpat för mina 2 barn som har 3 diagnoser var va ju inget konstigt eftersom det var så mitt liv såg ut, det var ju min vardag. Till det så hör det ju oxå att jag var ju expert på att ta på mig olika roller i mina arbeten som tex arbetsledare, arbetsplatsombud, elev och praktikansvarig bara för att nämna några st. Sen i det privata så ska du ju vara en exemplarisk vän, exemplarisk flickvän, exemplarisk hundägare osv osv Det finns ju liksom inget stopp....


Återkommer om en stund för jag måste ut med mina hundar    

Av Madeleine Rahali - 24 april 2014 01:22

Äntligen så har jag kommit hem    Har suttit barnvakt åt mina vänner/kollegors 3 underbara små barn. Dom är 7,4 och 3 år. Jag har passat dom nu vid några tillfällen och även fast jag själv har 2 st stora barn som jag själv har uppfostrat och tagit hand om så märker jag att ibland så är jag helt loost haha. Allt är så förändrat sen mina barn var små, då man faktiskt var ute i parken och lekte, gungade. Eller om man var hemma så lekte barnen med leksaker, målade, lekte med lera eller ritade. Nä idag så leker barnen redan från tidig ålder samma lekar som vi föräldrar, med tekniska saker Ipad, datan eller mobilen och sist men inte minst Tv.... 

Skrämmande utveckling det har blivit   


Javisst tittade mina barn oxå på tv och video och det var Astrid Lindgrens filmer som gällde, landet för länge sen och lejonkungen. Men då skulle det regna ute eller som på lördag och söndags mornar kunde dom få se en film.

Barn vet ju i dagsläge inte ens hur man är social med sina kamrater eller skriva hela meningar utan att förkorta orden som man gör i chatsnack...

Nä jag gillar inte den utvecklingen som den här generationens barn får växa upp i!


Jag uppmanar alla föräldrar att tänker på vad mycket era barn får gå miste om i utvecklingen

om ni inte är uppmärksamma på att tekniken tar över barnen som ger barnen svårigheter som 

man kan motverka bara genom att vara uppmärksam och uppmuntra barnen till att vara just barn

och att dom ska leka, måla , klättra mm


Nu ska jag inte nattens underbara sömn :-)))) Natti natti   

Av Madeleine Rahali - 23 april 2014 14:05

Som jag skrev i rubriken så är jag här för att stanna, jag har lovat mig själv att göra ett inlägg minst per dag :-)

Har tänkt på det hur länge som helst och jag har även försökt ett antal gånger, men alltid har det varit så att det har kommit svåra motgångar emellan som har gjort att jag har lagt mig själv och mina behov åt sidan. Det är så mycket som jag vill blogga om men framför allt om min vardag, mina tankar, mina känslor på gott och ont, mina intressen och mina erfarenheter :-)

Jag är ju trots allt hela 38 år och har ju massa med saker som jag har gått igenom under dessa år, massa med erfarenheter som jag vill dela med mig om, som jag tror att många känner igen sig i och kan ta lärdom av :-)

Jag har varit barn, tonåring, i förhållande, vuxen, fått barn osv osv


Jag har aldrig kunnat följa nån blogg och jag har aldrig skådat en blogg heller!

Vill ju inte vara som alla andra utan vill ju att min blogg ska identifiera mig ;-)


Nu är jag på banan igen och det känns jättebra så here i come kära blogg :-))))))


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok, skriv gärna en kommentar

www.salong-balkong.se

www.salong-balkong.se

salong-balkong är min hobbyverksamhet än så länge, men tänker att inom ett år så ska jag regestrera det som enskild firma :-) Här kommer jag att presentera mina behandlingar :-)


Skapa flashcards