Direktlänk till inlägg 29 april 2014

Valborg = storhelg

Av Madeleine Rahali - 29 april 2014 23:38

Imorgon är det valbolg då ska man umgås och äta något för att sen vandra ner till brassan 

och kolla på Elden! Eller snarare det är så det ska vara eller förväntas vara.

När barnen växte upp så gjorde man ju alltid så för deras skull det var inget annat alternativ.

Men nu när dom är stora och gör sina grejer så känns det jättekonstigt för mig för vad ska jag 

göra?

Jag måste ju lixom inte hålla mig till det som förväntas göra, känns lite som att jag tappar det

här med traditionerna helt och hållet även om jag igentligen har svårt att fira dom pga dåliga 

erfarenheter från min egna barndom. Tror det är därför som jag har firat dom med barnen som

man bör göra och försökt att dom ska ha med sig fina och bra minnen av dom.

Mina barns far var ju från Turkiet så för honom har det aldrig varit ett måste att fira svenska

traditioner men han har vid flera tillfällen varit med för barnen skull och har tyckt att det varit bra 

för att barnen kan ju få det bästa utifrån två kulturer/ religoner. Och det har ju uppskattats att

han har funnits där för barnen skull :-)

Min sista pojkvän som jag var tillsammans med i fem år hade en förmåga att göra en så stor grej av det här med traditioner så jag kände en sån prestationsångest inför varje att det slutade med att jag ställde till med en situation varje gång som slutade i kaos tuvärr! Nått påminde mig om min barndom som fick mig att bete mig illa :-(


Där ser man vad gamalt groll kan ställa till det för en i framtiden... Man får en känsla av nått som inte känns bra men man kan inte sätta fingret på vad det är och då känns det riktigt jobbigt och ju närmare man kommer situationen dessto mera växer ångesten och då handlar man utifrån den och det slutar nästan alltid i kaos.

Det är nog därför det är så viktigt att bearbeta saker så att man inte bara förtränger dom så att dom läggs på hög!


En annan sak som jag oxå har tänkt mycket på den sista tiden är varför jag nästan helt har slutat att umgås med tjejer. Jag har haft så många kompisar genom alla dessa år mest vänninor och det slutar alltid på samma sätt, dom snackar skit bakom ryggen på en eller blir sura för någon skitsaker eller stör sig på en på ett eller annat sätt, man blir anklagad osv osv jag har nog hundra olika situationer som jag kan berätta men det hjälps ju inte nu. Har iallafall för mig själv tänkt igenom alla situationer och analyserat dom och kommit fram till att det är fan inte jag som har problem med dom, eller är orsaken till att det blev som det blev, eller har gjort nått fel. Slut citatet är att tjejer har problem med mig av nån anledning, så jag umgås bara med mina killkompisar nu förtiden och det är mycket skönare blir lixom inte så kompliserat eller så mycket skvaller, ytligheter eller skitsnack. Nån som håller med?


Jag är för diskution om det är nån som tänker eller känner annorlunda :-) Skönt ibland att få lite mothugg :-)


Nä nu ska jag nanna kudden och få min skönhetssömn :-) Natti natti alla

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine Rahali - 7 april 2018 01:45

5563294663

Av Madeleine Rahali - 7 april 2018 01:26

5563294663

Av Madeleine Rahali - 7 april 2018 01:26

5563294663

Av Madeleine Rahali - 23 maj 2014 04:14

Nu är jag officiellt Team Leader på Tele2 Arenan, YES i did it så stolt över mig själv. Fick det pga att man såg mig och min kompitens, för att jag är jag och den jag är :-))))) Ja jag skulle ju uppdatera oftare lovade jag, men det händer ju så mycke...

Av Madeleine Rahali - 11 maj 2014 17:22

Japp idag är det söndag men inte som dom andra söndagarna, för idag är jag lycklig och full med energi. Varför jo därför att på en vecka så har det vänt för mig till så mycket posetivt i mitt liv    Jag har blivit befodrad och ska gå utbildning t...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok, skriv gärna en kommentar

www.salong-balkong.se

www.salong-balkong.se

salong-balkong är min hobbyverksamhet än så länge, men tänker att inom ett år så ska jag regestrera det som enskild firma :-) Här kommer jag att presentera mina behandlingar :-)


Ovido - Quiz & Flashcards