Direktlänk till inlägg 14 april 2012

Nu ska jag uppdatera oftare, nästan varje dag faktiskt :-))

Av Madeleine Rahali - 14 april 2012 23:27

Nu är jag tillbaka efter ett uppehåll på ca 8 veckor! När jag startade min blögg så hade jag ett löfte till mig själv och det var att skriva lite varje dag och dela med mig om mina tankar, händelser och känslor :-)) Nu gick det inte riktigt som jag hade tänkt mig, som jag har nämt i tidigare inlägg så var min hund dräcktig och fick 10 st underbara friska valpar :-))) 14 dagar senare får min hund mjölkstockning i ena spenan som ej ger sig, vilket resulterade i att bröstet sprack på henne så att vi fick åka till vetrinären och där hon fick opereras. Hon fick äta antibiotika och smärtstillande, så hade dom gjorde ett drenage på bröstet så att varet och blodet skulle rinna ut. Det innebar att hon inte fick vara med valparna pga stygnen och att det var farligt att dom diade henne med tanke på att medicinerna går ut i mjölken.

Så vi fick inhandla nappflaskor och mjölkersättning till valparna och dia alla 10 varanan timme och dessutom stimmulera dom så att dom kunde kissa och bajsa... När dom var ca 4 veckor så började jag ge dom valpfoder blandat med välling och det resulterade till att en av våra valpar blev så hård i magen så att han inte kunde gå utan kröp. Ner med honom till vetrinären som inte kunde hitta nått fel på honom phuuu

Så att ha en försäkring på sitt husdjur är ett måste för man vet aldrig när olyckan eller oturen är framme! Har man inte tecknat en försäkring på sitt husdjur så blir det väldigt dyrt och det är nått du ska betala på plats, finns inget som heter faktura på djurklinikerna!!!! Valparna föddes den 15/2 2012 och det blev 7 st tikar och 3 st hanar, så söta och underbara <3 Nu den 12/4 2012 så var dom plötsligt 8 veckor och leveransklara :-((( Samma dag så kom min älskade vän Camilla och hjälpte mig ner med alla 10 valparna till kolartorps vetrinär för vaccination, chippning och vetrinärsbesiktning... Du är en ängel Camilla<3 Samma eftermiddag så flyttade 5 st av mina valpar till sina nya familjer!  På fredagen den 13/4 så flyttade våran underbara champanjefärgade valp, lilla Luna till Yasemins (min dotters pojkvän) Danilo :-))) Så nu har jag 4 st valpar kvar 3 st Tikar och en hane kvar<3. Sänder lite bilder så att ni får se dom små underverken <3 Skriver imorgon igen :-)))

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine Rahali - 7 april 2018 01:45

5563294663

Av Madeleine Rahali - 7 april 2018 01:26

5563294663

Av Madeleine Rahali - 7 april 2018 01:26

5563294663

Av Madeleine Rahali - 23 maj 2014 04:14

Nu är jag officiellt Team Leader på Tele2 Arenan, YES i did it så stolt över mig själv. Fick det pga att man såg mig och min kompitens, för att jag är jag och den jag är :-))))) Ja jag skulle ju uppdatera oftare lovade jag, men det händer ju så mycke...

Av Madeleine Rahali - 11 maj 2014 17:22

Japp idag är det söndag men inte som dom andra söndagarna, för idag är jag lycklig och full med energi. Varför jo därför att på en vecka så har det vänt för mig till så mycket posetivt i mitt liv    Jag har blivit befodrad och ska gå utbildning t...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok, skriv gärna en kommentar

www.salong-balkong.se

www.salong-balkong.se

salong-balkong är min hobbyverksamhet än så länge, men tänker att inom ett år så ska jag regestrera det som enskild firma :-) Här kommer jag att presentera mina behandlingar :-)


Ovido - Quiz & Flashcards