Direktlänk till inlägg 24 april 2014

Äntligen :-)

Av Madeleine Rahali - 24 april 2014 01:22

Äntligen så har jag kommit hem    Har suttit barnvakt åt mina vänner/kollegors 3 underbara små barn. Dom är 7,4 och 3 år. Jag har passat dom nu vid några tillfällen och även fast jag själv har 2 st stora barn som jag själv har uppfostrat och tagit hand om så märker jag att ibland så är jag helt loost haha. Allt är så förändrat sen mina barn var små, då man faktiskt var ute i parken och lekte, gungade. Eller om man var hemma så lekte barnen med leksaker, målade, lekte med lera eller ritade. Nä idag så leker barnen redan från tidig ålder samma lekar som vi föräldrar, med tekniska saker Ipad, datan eller mobilen och sist men inte minst Tv.... 

Skrämmande utveckling det har blivit   


Javisst tittade mina barn oxå på tv och video och det var Astrid Lindgrens filmer som gällde, landet för länge sen och lejonkungen. Men då skulle det regna ute eller som på lördag och söndags mornar kunde dom få se en film.

Barn vet ju i dagsläge inte ens hur man är social med sina kamrater eller skriva hela meningar utan att förkorta orden som man gör i chatsnack...

Nä jag gillar inte den utvecklingen som den här generationens barn får växa upp i!


Jag uppmanar alla föräldrar att tänker på vad mycket era barn får gå miste om i utvecklingen

om ni inte är uppmärksamma på att tekniken tar över barnen som ger barnen svårigheter som 

man kan motverka bara genom att vara uppmärksam och uppmuntra barnen till att vara just barn

och att dom ska leka, måla , klättra mm


Nu ska jag inte nattens underbara sömn :-)))) Natti natti   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine Rahali - 7 april 2018 01:45

5563294663

Av Madeleine Rahali - 7 april 2018 01:26

5563294663

Av Madeleine Rahali - 7 april 2018 01:26

5563294663

Av Madeleine Rahali - 23 maj 2014 04:14

Nu är jag officiellt Team Leader på Tele2 Arenan, YES i did it så stolt över mig själv. Fick det pga att man såg mig och min kompitens, för att jag är jag och den jag är :-))))) Ja jag skulle ju uppdatera oftare lovade jag, men det händer ju så mycke...

Av Madeleine Rahali - 11 maj 2014 17:22

Japp idag är det söndag men inte som dom andra söndagarna, för idag är jag lycklig och full med energi. Varför jo därför att på en vecka så har det vänt för mig till så mycket posetivt i mitt liv    Jag har blivit befodrad och ska gå utbildning t...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok, skriv gärna en kommentar

www.salong-balkong.se

www.salong-balkong.se

salong-balkong är min hobbyverksamhet än så länge, men tänker att inom ett år så ska jag regestrera det som enskild firma :-) Här kommer jag att presentera mina behandlingar :-)


Ovido - Quiz & Flashcards